Hartmanns er et nordisk konsulenthus, som bringer dig videre i din organisation og i din karriere.

Konsulenthuset Hartmanns er en katalysator på det moderne jobmarked. Via rekruttering, rådgivning, vikarservice og Newplacement arbejder vi hver dag på at skabe succes i menneskers jobliv og på at opfylde offentlige og private virksomheders behov for kvalificeret arbejdskraft og opgaveløsning.

Et professionelt blik

At sætte det rigtige hold er en kunst. I samarbejdet tilbyder Hartmanns et eksternt professionelt blik på virksomhedens ansættelser og holdopstilling. Vi udfordrer gerne vanetænkning og dogmer. Vi arbejder ud fra en analytisk grundighed og gennemprøvede metoder, der sikrer, at vi indfrier kundens mål og forventninger.

Vores konsulenter har et højt videns- og erfaringsniveau, der betyder, at vi matcher kandidaternes uddannelse og faglighed. Vi prioriterer, at specialister rådgiver specialister, og vores konsulenter er uddannede til at møde kandidater inden for alle faggrupper, på alle niveauer.

Mangfoldighed betaler sig

Hartmanns tror på mennesker og på, at mangfoldighed betaler sig. Vi vurderer de enkelte kandidater ud fra såvel deres kvalifikationer og erfaringer som deres faglige, sociale og læringsmæssige kompetencer.

Vi har en værdibaseret tilgang til både virksomheder og mennesker, og det er vigtigt, at alle kandidater bliver gode ambassadører for sig selv, for Hartmanns og for en eventuel virksomhed.

Hartmanns er en holdningsvirksomhed

Som "Best man for the job" er det Hartmanns' ansvar at bidrage til at skabe et rummeligt og mangfoldigt arbejdsmarked. Vi mener, at der er plads til alle på det danske arbejdsmarked.

Hartmanns vurderer kandidater uden skelen til alder, køn, religion, etnisk baggrund, sociale forhold, civilstand eller politisk tilhørsforhold.

Kravet gælder ikke kun os selv. Vi forventer også, at vores kunder og samarbejdspartnere lever op til vores etiske normer og værdier. Hartmanns lever hver dag efter følgende fire værdier, som er dybt forankret i organisationen.

  • Gensidig respekt
  • Samarbejde
  • Resultatskabelse
  • Innovation

Disse værdier vedtog Hartmanns i 2001. Værdierne er indlejret i vores beslutninger, rekruttering, mus-samtaler, ledelsesprocesser mv.

Værdier

Gensidig respekt

  • Vi lægger vægt på respekten for det enkelte individ og møder alle vores kandidater som ligeværdige parter.
  • Vi tror på, at alle mennesker har noget at bidrage med på det arbejdsmarked, vi er i uanset baggrund, etnisk oprindelse, alder, kultur, køn eller sociale forhold.
  • Vi tror også på, at alle mennesker skal bidrage på arbejdsmarkedet.
  • Vi forventer, at vores samarbejdspartnere bygger på gensidig respekt.

Samarbejde

  • Vi vil være vores kunders og kandidaters samarbejdspartner, og vi tror på, at partnerskaber med gensidig videndeling skaber resultater.
  • Vi vil være en loyal sparringspartner i op- og nedgang.
  • Godt internt samarbejde skaber resultater for vores kunder.

Resultatskabelse

  • Vores mål i enhver relation og opgave er at skabe resultater for vores kunder og kandidater.
  • Det er således også vores pligt at sige fra til opgaver, hvor vi mener, vores kunder kan skabe bedre resultater sammen med andre samarbejdspartnere.
  • Vi vil nå de mål, vi sætter os med respekt for det enkelte individ.
  • Vi mener, at kompetente og kvalitetsbevidste medarbejdere er en forudsætning for resultatskabelse.

Innovation

  • Vores medarbejdere forventes at tænke alternativt og udfordre det traditionelle med henblik på at skabe resultater for vores kunder.
  • Vi tror på, at personligfrihed giver engagement, optimisme og nytænkning.
  • Vi arbejder med en flad organisationsstruktur, som støtter fleksibilitet og nye tiltag.
  • Vores mål er at være toneangivende i spændingsfeltet mellem mennesker og job.

Én af Danmarks bedste arbejdspladser

Hartmanns har siden 2009 arbejdet med at ligge i top 10 over Danmarks bedste arbejdspladser.

For syvende år i træk deltager konsulenthuset Hartmanns i undersøgelsen Danmarks Bedste Arbejdspladser og for sjette år i træk ligger Hartmanns i top 10 over Danmarks bedste arbejdspladser.

 

 

 

I 2016 blev Hartmanns nr. 8

 

 

 

I 2015 blev Hartmanns nr. 7

 

 

 

I 2014 blev Hartmanns nr. 9. Hartmanns blev også placeret som den 5 bedste arbejdsplads i Europa.

 

 

 

I 2013 blev Hartmanns nr. 2 og vandt den fornemme Kommunikationspris

 

 

 

I 2012 blev Hartmanns nr. 3 og vandt specialprisen Livsbalance

 

 

 

I 2011 blev Hartmanns nr. 3

 

Arbejdsglæde har altid været et vigtigt tema for Hartmanns. For et par år siden besluttede ledelsen sig for at intensivere indsatsen. Helt overordnet  har vi en vision om, at vi skal skabe bemærkelsesværdige resultater på to bundlinjer: den økonomiske og resultatorienterede samt den etiske og menneskelige. Visionen tager udgangspunkt i værdibaseret ledelse og vores fire værdier. Det strategiske mål var at liggge i top 10 over Danmarks bedste arbejdspladser fem år i træk, hvilket Hartmanns opnåede i 2015. I 2016 lå Hartmanns fortsat i top 10. Det er vi stolte af og en placering vi fortsat vil arbejde for gennem arbejdsglæde som en fast del af vores organisationsudvikling.

Hartmanns' historie

Meget er sket, siden Hartmanns blev etableret i 1996. I dag er Hartmanns et nordisk konsulenthus med kontorer over hele Danmark. Vi lancerer løbende nye specialistkompetencer og services til at mætte et arbejdsmarked i hastig forandring.

Hartmanns' CV

  • 2017 Hartmanns åbner nye kontorer i Aabenraa, Grenaa og Auning
  • 2017 Hartmanns flytter i nye og større lokaler i Næstved
  • 2016 Hartmanns bliver nr. 8 på listen over Danmarks Beste Arbejdspladser
  • 2016 Hartmanns bliver Europas 40 bedste arbejdsplads i GPW
  • 2016 Hartmanns åbner nyt hovedkontor i Ballerup, Lautrupvang 4 A
  • 2015 Hartmanns åbner kontor i Norges hovedstad Oslo
  • 2014 Hartmanns bliver Europas 5. bedste arbejdsplads i GPW
  • 2014 Hartmanns nr. 9 på listen over Danmarks Bedste Arbejdspladser
  • 2013 Hartmanns vinder Kommunikationsprisen 2013
  • 2013 Hartmanns nr. 2 på listen over Danmarks Bedste Arbejdspladser
  • 2013  Hartmanns bliver Europas 15. bedste arbejdsplads i GPW
  • 2012: Hartmanns vinder specialprisen Livsbalance 2012
  • 2012: Hartmanns får 3. plads som Danmarks bedste arbejdsplads i GPW
  • 2012: Hartmanns bliver en af Europas bedste arbejdspladser i GPW
  • 2011: Hartmanns bliver Danmarks 3. bedste arbejdsplads i GPW
  • 2010: Nyt kontor i Odense og København. Placeret som nr. 23 i GPW
  • 2009: Hartmanns Outsourcing etableres
  • 2008: Hartmanns åbner nyt hovedkontor i Herlev
  • 2006: Kåret som Gazellevirksomhed (Børsen)
  • 2006: Nomineret Entrepreneur of the Year (Ernst & Young)
  • 2005: Opnået AAA-kreditvurdering (Dun & Bradstreet)
  • 2005: Nomineret Entrepreneur of the Year (Ernst & Young)
  • 2004: Opnået AAA-kreditvurdering (Dun & Bradstreet)
  • 2004: Nomineret Entrepreneur of the Year (Ernst & Young)
  • 2004: Gazelle-kandidat (Børsen)
  • 2003: Indstillet til Danmarks Netværkspris 2003

 

Kalender

Hartmanns' aktiviteter i 2017

  • Den 07. feb. Hartmann's Nytårskur for vores sjællandske kunder og samarbejdspartnere. Lokomotivværkstedet Kl. 16.30 - 22.00
  • Den 08. feb. Hartmanns' Nytårskur for vores fynske og jyske kunder og samarbejdspartnere. Fredericia 16.30 - 22.00.
  • Den 21. marts Hartmanns Academy - "Kultur, kompleksitet og diversitet - hvordan? ". DR Koncerthuset, København. Kl. 12 - 16 Læs mere
  • Den 23. marts Hartmanns Academy - "Kultur, kompleksitet og diversitet - hvordan?". Horsens Ny Teater, Horsens. Kl. 12 - 16 Læs Mere
  • Den 04. april Hartmanns Academy Nuuk - "Følg mig - en fælles mission". Hotel Hans Egede, Nuuk
  • Den 27. april MOVE arrangement for socialrådgivere og socialaglige professionelle i Det Ny Teater, København
  • Den 03. maj: Hartmanns Academy - "High performance teams og organisationer". DR Koncerthuset, København. Kl. 12 - 16 Læs mere
  • Den 09. maj: Hartmanns Academy - "High performance teams og organisationer ". Horsens Ny Teater, Horsens. Kl. 12 - 16 Læs mere
  • Den 16.-17. maj Kursus Rekrutteringsprocessen & Interviewteknik. Hartmanns Ballerup. Kl. 8.30 - 16.30 Læs mere
  • Den 13. sep. Hartmanns Academy - "Styrkebaseret tilgang til ledelse og liv". Horsens Ny Teater, Horsens. Kl. 12 - 16 Læs mere
  • Den 14. sep. Hartmanns Academy - "Styrkebaseret tilgang til ledesle og liv". DR Koncerthuset. København. Kl. 12 - 16 Læs mere
  • Den 10-11. okt. Kursus Rekrutteringsprocessen & Interviewteknik. Hartmanns Ballerup. Kl. 8.30 - 16.30 Læs mere
  • Den 14. nov. Hartmanns Academy - "Compassionfokuseret ledelse - kan du og tør du?" Horsens Ny Teater, Horsens. Kl. 12- 16 Læs mere
  • Den 16. nov. Hartmanns Academy - "Compassionfokuseret ledelse - kan du og tør du?" Horsens Ny Teater, Horsens. Kl. 12- 16 Læs mere